Regulamin
O FIRMIE POLITYKA PRYWATNOŚCI PŁATNOŚCI MAPA SERWISU FAQ
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
KALAIT sp. z o.o. /www.kalait.pl/
I. INFORMACJE OGÓLNE
Właścicielem sklepu internetowego www.kalait.pl jest KALAIT sp. z o.o. z siedzibą w Zgierzu, adres: 95-100 Zgierz, ul. Powstańców Śląskich 21, tel. +48 601701211,wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS:0000556264,NIP732-217-54-99
1. Zamówienia na towar przyjmowane są wyłącznie poprzez sklep internetowy lub zakup na portalu Allegro.pl - nick: borys78,kalait . Dopuszcza się możliwość łączenia zakupów sklepowych z zakupami na „Allegro”, jednak pod warunkiem potwierdzenia tego faktu w chwili złożenia zamówienia w sklepie internetowym, poprzez zamieszczenie dopisku – swojego nick z „Allegro” w okienku ”uwagi”.
2. Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę.
3. Towar zamówiony w sklepie internetowym może zostać dostarczony na wskazany przez Klienta adres na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz krajach UE.
4. Koniecznym warunkiem realizacji zamówienia jest zalogowanie się oraz podanie numeru telefonu i adresu e-mail.
5. Wszystkie ceny objęte ofertą są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
6. Dostarczany towar jest wolny od wad.
7. Do każdej przesyłki dołączamy fakturę VAT.
8. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827), konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 15 dni od daty wydania towaru. Oświadczenie można złożyć wysyłając mail na adres : biuro@kalait.pl lub drogą pocztową na adres: 95-100 Zgierz, ul. Powstańców Śląskich 21. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy na zasadach opisanych powyżej, jest on zobowiązany do zwrotu produktów objętych umową, od której odstąpił. Zwrot powinien nastąpić nie później niż w terminie 15 dni od dnia odstąpienia od umowy, na wskazany adres Kalait Sp. z o.o. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu 15 dni.
9. Informacje zawarte na stronach sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
10. Zapytania mogą być kierowane na adres poczty elektronicznej: sklep@kalait.pl lub pod numerem telefonu . +48 601701211 Kontakt z Działem Obsługi Klienta jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00
II. SPOSOBY PŁATNOŚCI, KOSZTY PRZESYŁKI, CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
1. Należność za towary zakupione w naszym sklepie internetowym można uregulować w następujący sposób:
Wpłata bezpośrednio przelewem na konto bankowe przed odbiorem towaru. Po złożeniu zamówienia, Klient zostanie poinformowany o numerze rachunku bankowego KALAIT sp. z o.o., na który powinien zostać dokonany przelew.
Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego Dotpay lub PAYPAL.
Za pobraniem przy odbiorze przesyłki - płatność regulowana u kuriera.
Odbiór osobisty w siedzibie KALAIT sp. z o. o., 95-100 Zgierz, ul. Powstańców Śląskich 21– wpłata bezpośrednio przelewem na konto bankowe przed odbiorem towaru, płatność gotówką lub przy odbiorze towaru.
2. Koszty przesyłki:
Przesyłka kurierska przy zapłacie na konto bankowe przed odbiorem towaru (czas dostawy 1-3 dni roboczych). Wysyłka nastąpi po wpływie należności na nasze konto. Koszt przesyłki – 13,99 zł.
Przesyłka kurierska za pobraniem (czas dostawy 1-3 dni roboczych), płatność regulowana u kuriera.
Koszt przesyłki - 21 zł.
Przesyłka Pocztą-Polską (polecony-priorytet) przy zapłacie na konto bankowe przed odbiorem towaru (czas dostawy 2-4 dni roboczych). Wysyłka nastąpi po wpływie należności na nasze konto. Koszt przesyłki – 8,90 zł.
Przesyłka Pocztą-Polską (paczka priorytetowa) za pobraniem (czas dostawy 2-4 dni roboczych), płatność regulowana u kuriera.
Koszt przesyłki - 21 zł.
3. Czas realizacji zamówienia.
Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę. Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 2 dni roboczych.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności na niedostarczenie przesyłki lub opóźnienia w jej doręczeniu z powodu błędnie podanego adresu przez Zamawiającego.
4. Okresowo mogą występować promocje obniżające koszty wysyłki o czym Klient zostanie poinformowany najpóźniej w chwili złożenia zamówienia Obowiązują promocje dostępne na sklepie, gdzie koszty wysyłki mogą ulec obniżeniu w danym okresie od 1 do 5 dni.
5. Koszt dostawy dla zamówień zagranicznych liczony jest indywidualnie i dostępny na stronie po dodaniu produktów do koszyka, w zależności od wagi przesyłki oraz kraju dostawy. Zamówienia zagraniczne powyżej 200 zl realizujemy głównie kurierem DPD, ze względów bezpieczeństwa.
Paczki dostarczane są max. do 4 dni na terenie Europy. Dla stałych klientów wysyłki zagraniczne podlegają upustom nawet do 80% w zależności od wielkości zakupów.
6. Nie ponosimy odpowiedzialności za błędne lub niepełne dane adresowe podane przez Klienta. Ponowna realizacja zamówienia po otrzymaniu przez nas zwrotu przesyłki, jest możliwa wyłącznie pod warunkiem dokonania powtórnej wpłaty za wysyłkę oraz pokryciu kosztów związanych z dostarczeniem zwrotu. To samo tyczy się przypadku, gdy Klient nie odbierze w terminie przesyłki i zostanie ona odesłana.
III. PRODUKTY, WARUNKI GWARANCJI I REKLAMACJI
1.Wszystkie materiały prezentowane na stronie należą do firmy KALAIT sp. z o.o. Zdjęcia prezentujące dany towar, ich kolor, mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu towaru i są naszą własnością.
Ilość produktów sprzedawanych w paczkach na sztuki bądź na wagę może się różnić od wartości podanej o +/- 2%.
Przy sprzedaży hurtowej Ilość produktów sprzedawanych w paczkach na sztuki bądź na wagę może się różnić od wartości podanej o +/- 3% .
2. Dokładamy wszelkich starań by oferowany przez nas towar był jak najwyższej jakości.
Półfabrykaty srebrne posiadamy jedynie próby 925 lub wyższej. Osoby z alergią nie będą miały z nimi problemów. Maksymalny rabat na te produkty to 7%, bez względu na to czy są wygenerowane kody rabatowe czy inne jednorazowe promocje . Towar nie podlega zwrotowi lub wymianie.
3.Każdy zakupiony towar podlega 1-miesięcznej gwarancji jakości.
Gwarancji nie podlegają wszelkie uszkodzenia mechaniczne oraz uszkodzenia spowodowane niedbałym lub niewłaściwym, niezgodnym z przeznaczeniem użytkowaniem. Reklamacji może dokonać tylko zamawiający.
4. Zakupiony w sklepie towar może być reklamowany z zachowaniem terminów i warunków reklamacji określonych odpowiednimi przepisami prawa, jeśli posiada wady, stanowiące o jego niezgodności z zawartą umową sprzedaży. Reklamację można złożyć drogą pocztową poprzez odesłanie towaru z pełnym wyposażeniem, wraz z formularzem reklamacyjnym pobranym ze strony Sklepu i dowodem zakupu lub jego kopią, listem poleconym, na adres: KALAIT sp. z o.o. ul. Powstańców Śląskich 21; 95-100 Zgierz z dopiskiem „Reklamacja”. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 15 dni od dnia otrzymania przez Sklep przesyłki zawierającej reklamowany towar.
3. Wszelkie informacje dotyczące reklamacji kierowane będą na podany w formularzu reklamacyjnym adres e-mail. Status rozpatrywanych reklamacji oraz dodatkowe pytania można kierować bezpośrednio pod adres e-mail: sklep@kalait.pl Kontakt z działem reklamacji jest możliwy wyłącznie drogą mailową.
IV. ZWROT I WYMIANA TOWARU
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827), konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 15 dni od daty wydania towaru. Oświadczenie można złożyć wysyłając mail na adres : biuro@kalait.pl lub drogą pocztową na adres: KALAIT sp. z o.o. 95-100 Zgierz, ul. Powstańców Śląskich 21
W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy na zasadach opisanych powyżej, jest on zobowiązany do zwrotu produktów objętych umową, od której odstąpił. Zwrot powinien nastąpić nie później niż w terminie 15 dni od dnia odstąpienia od umowy, na wskazany adres KALAIT sp. z o.o. do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu 15 dni.
1. W razie odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym , chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Wraz z odsyłanym produktem lub produktami Klient jest zobowiązany zwrócić wszelkie produkty, które otrzymał gratisowo.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy będzie uznane za nieskuteczne w przypadku, gdy okaże się, że zwrócony towar posiada uszkodzenia mechaniczne lub gdy występują w nim braki elementów wcześniej zapakowanych w opakowania, które stanowią jego integralną część, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827).
3. Zwrot wzajemnych świadczeń, powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie piętnastu (15) dni.
4. Zwracany przez Klienta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, w miarę możliwości towar powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Towar powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem, formularzem zwrotu lub wymiany pobranym ze strony Sklepu i dowodem zakupu lub jego kopią, listem poleconym lub inną formą przesyłki, na adres: KALAIT sp. z o.o. 95-100 Zgierz, ul. Powstańców Śląskich 21
5. Zwrotu lub wymiany może dokonać tylko zamawiający.
6. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem oraz nie odbiera wysłanych do Paczkomatów.
7. W przypadku wymiany towaru na inny w tej samej cenie, należy zarezerwować wybrany towar na wymianę, dokonując w sklepie jego zakupu, wpisując w polu „Uwagi dla osoby realizującej zamówienie” adnotację: „Wymiana do zamówienia nr ...”. Następnie należy odesłać wymieniany towar na adres Sklepu.
8. W przypadku wymiany towaru, uiszczona cena zostanie zaliczona na poczet ceny nowo zamówionego towaru, ewentualna różnica w cenie zostanie odpowiednio uiszczona przez Klienta lub zwrócona przez Sprzedawcę.
9. Jeśli towar nabywany w wyniku dokonanej zamiany jest droższy od towaru zwracanego, wpłaty różnicy ceny Klient dokonuje na rachunek bankowy, który został wskazany w e-mailu stanowiącym potwierdzenie złożenia zamówienia. W tytule przelewu należy wpisać „Wyrównanie do zamówienia nr ...”.
W przypadku gdy rachunek bankowy KALAIT Sp. z o.o. nie zostanie uznany kwotą stanowiącą różnicę ceny w ciągu 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia zamówienia na wymianę, zamówienie zostanie anulowane a wartość za przysłany produkt zostanie zwrócona na konto bankowe Klienta.
10. KALAIT Sp. z o.o. realizuję wymianę wyłącznie jednokrotnie do danego zamówienia w terminie do 7 dni od daty doręczenia towaru objętego umową wraz z prawidłowo wypełnionym formularzem wymiany. Nie podlegają wymianie oraz nie przyjmujemy zwrotów - produktów ze srebra półfabrykatów oraz kamieni Swarovski (jedynie gotowa biżuteria srebrna może być zwrócona lub wymieniona)
11. Jeżeli Sprzedawca będzie zobowiązany do dokonania płatności na rzecz Klienta, bez względu na tytuł takiej płatności, w szczególności na skutek: dokonania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, dokonania przez Klienta nadpłaty, wzajemnych rozliczeń związanych z wymianą towaru lub towarów, płatność taka będzie dokonania wyłącznie na rachunek bankowy wskazany przez Klienta na formularzu zwrotu lub wymiany bądź w wiadomości e-mail wysłanej wyłącznie z adresu e-mail wskazanego w formularzu rejestracyjnym podczas procesu rejestracji.
V. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz. U. 133 z dnia 29 października 1997 roku poz. 833.), Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 133, poz. 1204) oraz ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwią̨zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
Sklep internetowy www.kalait.pl chroni dane osobowe Użytkowników. Czytając, przeglądając, dokonując zakupów w sklepie internetowym www.kalait.pl, prenumerując Newsletter www.kalait.pl akceptujesz zasady zawarte w ochronie danych osobowych znajdującej się na tej stronie.
1. Nie sprzedajemy i nie udostępniamy osobom trzecim, firmom ani organizacjom danych personalnych, czy adresowych klientów użytkowników www.kalait.pl.
2. Jeżeli kupujący wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości z newslettera, zastrzegamy sobie prawo do wysyłania niezapowiedzianych wiadomości, informacji w których przedstawiamy nowości, promocje itp.
3. Informujemy, że zgodnie z Art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych klient ma pełne prawa wglądu, poprawiania i usunięcia swoich danych osobowych.
4. Po dokonaniu wysyłki zakupionego towaru, Sklep w ramach realizacji umowy z Kupującym jest upoważniony przesłać Kupującemu na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący jest uprawniony, jednak nie zobowiązany do jej wypełnienia.
5. Wykonując obowiązek informacyjny RODO informujemy, iż administratorem Pana/Pani danych osobowych jest KALAIT sp. z o.o. z siedzibą w Zgierzu, adres: 95-100 Zgierz, ul Powstańców Śląskich 21, tel. +48 601 701 211,wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS:0000556264,NIP732-217-54-99
6.Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez KALAIT w następujących celach głównych:
A)Zawarcie umowy lub działania zmierzające do zawarcia umowy na produkt i/lub usługę z oferty KALAIT (sprzedaż produktów oferowanych w sklepie internetowym, obsługa portalu klienta), na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (umowa) – takie dane przechowujemy przez okres trwania umowy, a następnie mogą być one dalej przechowywane w celu dopełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa (tak długo, jak dany wymóg obowiązuje). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji umowy (skutkiem niepodania takich danych jest brak możliwości realizacji działań określonych w umowie lub brak możliwości zawarcia samej umowy).
B)Świadczenie usług marketingowych (przesyłanie informacji handlowych e-mailem, listownie i telefonicznie/SMS) w trakcie obowiązywania umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie usprawiedliwiony interes administratora danych) – takie dane przechowujemy przez okres trwania umowy, a następnie mogą być dalej przechowywane w celu dopełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa (tak długo, jak dany wymóg obowiązuje).
C)Świadczenie usług marketingowych (przesyłanie informacji handlowych e-mailem, listownie i telefonicznie/SMS) bez zawierania umowy i/lub po rozwiązaniu umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (dobrowolna zgoda osoby, której dane dotyczą, możliwa do wycofania w każdym czasie) – takie dane przechowujemy do czasu odwołania zgody, a następnie mogą być dalej przechowywane w celu dopełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa (tak długo, jak dany wymóg obowiązuje).
6. Dane osobowe będą przechowywane także na serwerze podmiotu zewnętrznego dostarczającego i wspierającego systemy teleinformatyczne administratora Sote ul. Wolsztyńska 2, 60-361 Poznań świadczącego usługi związane z obsługą bieżącej działalności Administratora , przy zapewnieniu przez w/w podmiot środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych osobowych.
7. KALAIT przetwarza Państwa dane osobowe w zakresie:
dane identyfikujące osobę, w szczególności: PESEL, imiona, nazwiska, dane dotyczące dokumentu tożsamości,
dane adresowe i teleadresowe, w szczególności adres e-mail i numer telefonu.
8. Państwa dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom trzecim w przypadku, gdy będą tego wymagały przepisy prawa, na żądanie organów publicznych lub w razie dochodzenia praw przed sądem.
9.Państwa dane mogą być przekazywane na podstawie przepisów prawa podmiotom uprawnionym na mocy umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych takim jak:
kancelarie prawne lub windykacyjne w wyniku toczącego się postępowania sądowego lub windykacyjnego,
firmy zewnętrzne obsługujące KALAIT w zakresie utrzymania usług (np. obsługa prawna, finansowa, firmy doradcze, obsługa IT, usługi transportowe).
10. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, (gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym) a także prawo do usunięcia i ograniczenia przetwarzania (w przypadkach przewidzianych prawem).
Przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych (w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora).
Przysługuje Państwu prawo wycofania zgody (w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda). Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Przysługuje Państwu prawo do przenoszenia danych osobowych, (w zakresie, w jakim Państwa dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody). Możecie Państwo przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, w tym tajemnice handlowe lub własność intelektualną i będzie ono realizowane w zakresie technicznie możliwym. Pierwsza kopia danych jest bezpłatna.
Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
11. W sprawach związanych z administrowaniem Państwa danymi osobowymi można kontaktować się poprzez adres e-mail: biuro@kalait.pl Na wskazany adres możecie Państwo składać zapytania, jak również realizować prawa, które przyznaje Panu/Pani RODO, takie jak np. prawo do usunięcia danych, prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych, prawo do sprzeciwu i inne wynikające z przepisów prawa.
VI. Program LOJALNOŚCIOWY
1. Program lojalnościowy polega na "grupach rabatowych". Grupy rabatowe polegają na automatycznym dodawaniu dla Państwa rabatów " % " w zależności od wielkości dokonanych zakupów. Każda kwota za dokonane zakupy Przez Państwa, ale tylko z jednego konta jest sumowana i w zależności od sumy wydanej u nas w sklepie-zrealizowane transakcje, przypisany będzie automatycznie rabat w wysokości od 1% do 20%.
2. Prosimy się logować zawsze z jednego konta, które założyliście Państwo na samym początku. Wysokość rabatów można sprawdzić w każdym momencie po zalogowaniu się w zakładce "Moje konto". Im wyższe zakupy, tym szybsza możliwość otrzymania wyższego "rabatu %". Każde zakupy muszą być opłacone w terminie do 10 dni od daty złożenia zamówienia oraz przerwa w zakupach na sklepie kalait.pl, nie może być większa niż 3 m-ce. W przypadku przerwy w zakupach powyżej 3 miesięcy przyznany wcześniej rabat w programie lojalnościowym zostaje anulowany.
3. Wszelkie reklamacje związane z programem lojalnościowym należy zgłaszać pod adresem biuro@kalait.pl . Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 15 dni.
VII ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
W trosce o najwyższą jakość i zadowolenie naszych Klientów deklarujemy wolę i gotowość polubownego rozwiązania wszelkich ewentualnych sporów.
Wykonując obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) informujemy także o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Organem właściwym w sprawach ochrony praw Konsumentów jest:
Urząd Miasta Łodzi
Miejski Rzecznik Praw Konsumenta
Ul. Piotrkowska 113,
90-430 Łódź
Starostwo Powiatowe w Zgierzu
Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta
Ul. Długa 49,
95-100 Zgierz
Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem władne są rozstrzygać Sądy polubowne, w tym:
Stały Polubowny Sąd Konsumencki w Łodzi
Ul. Gdańska 38,
90-730 Łódź